Tips Jimatkan Minyak

Tips Jimatkan Minyak

7 75
Menjimatkan minyak adalah salah satu agenda utama zaman yang serba mencabar ni kan. Camne tak mencabar kalau dah harga minyak makin naik hari ke hari. Kebimbangan makin ketara jika ia ditambah pula dengan peristiwa akan berlakunya hari-hari perayaan.
Apa yang perlu kita lakukan untuk menjimatkan minyak? Zaaaasss, kita baca lagi sama-sama.
Minyak merupakan nadi utama manusia zaman ini. Takde minyak maka tak bergeraklah kita kan. Minyak terdiri daripada beberapa jenis minyak. Ada minyak masak, minyak kereta petrol/ diesel, dan juga minyak urut.

Fokus kita pada hari ini adalah untuk menjmatkan minyak kereta. Yela, makin hari makin naik. Kalau nak turun tu lambat tapi naiknya cepat sangatla pulak kan. Camne kita nak jimatkan minyak kereta ni?

Hari ni ammboi cuma boleh kasi tips secara ringkas je dulu.


1. Kurangkan penggunaan kereta. Jom gunakan motosikal je…
2. Jangan isi minyak, konfom korang takkan habis duit dan tak keluar menrendak…
3. Gunakan kereta yang jimat minyak.

Ahaaa… ammboi setuju tips yang ketiga tu. Jum kita usha dapatkan kereta yang jimat minyak. Tak tahan dah ammboi ngan kereta ammboi ni. 2x seminggu isi minyak tuh. Jem.. Ok.. ammboi nak p masuk meeting dah. Kira setuju la semua yer tips yang ammboi kasi tuh. huhu..

p/s : tengah usaha nak cari kereta kecik….?