BESOK MALAM BARU CABUT …? | CERITERA MALAM PERTAMA

| 08/04/2011 | 6 Comments
Ada sepasang pengantin baru berada di kamar pengantin, di malam pertama. Pada tengah malam itu, tiba-tiba isterinya mengerang, “Adoi.. Sakitnya bang… ! Macam mana ni bang..?”
Suaminya lantas menenangkan isterinya, “Jangan nangis Sayang.. Nanti emak ayah dengar.. Mereka mungkin belum tidur lagi tu..” Kebetulan bilik mertua hanya bersebelahan kamar tidur pengantin.

Tapi kerana tidak dapat menahan sakit, isterinya tambah kuat mengerang. Mahu tidak mahu, si suami pun berkata, kali ini kuat sedikit suaranya: “Sabar Sayang! Tahan saja.. Esok baru cabut.”
Sejak dari tadi si mertua lelaki masih belum tidur. Dia memang terdengar anak perempuannya mengerang, tadi dia tidak peduli, biasalah malam pengantin, fikirnya. Tapi kali ini dia sudah hilang sabar. Dia bangun, pergi ke bilik sebelah lantas menendang pintu kamar pengantin.
Dengan rasa geram bapa mertua berteriak: “Ni apa kena ni? Tak faham ke? Anak aku boleh mati kalau besok baru kau nak cabut! CABUT SEKARANG JUGA!”
Terkejut besarlah kedua pengantin tu. Sambil tersipu-sipu pengantin perempuan pun berkata kepada ayahnya: “Abah, takkan sakit gigi pun boleh mati.. Lagipun manalah ada Klinik Gigi yang buka 24 jam?”.
MORAL:
Sebenarnya sebagai insan yang bijaksana, tidaklah wajar untuk kita buruk sangka dan mencuri-curi dengar perbualan orang lain. Ini mungkin akan menyebabkan kita salah sangka kerana kita tidak tahu cerita selengkapnya. Akibatnya, kita sendiri mungkin akan dapat malu kerana bertindak melulu.

Sumber : SINI


Category: CERITA LAWAK

Comments (6)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. NuSaNa NoSa 91 says:

    hahahahaa~ betul tu.. klu kita xdgr keseluruhan cerita, kita mmg akan wat assumption sndiri.. bahaya~ T_T

  2. MDHAFiZ.NET says:

    hahaha..ingatkan apa td..sakit gigi rupanya… đŸ™‚

  3. ammboi.blogspot says:

    @Nusana – bahaya ker? apa anggapan yg Nusana wat tuh….?hehe

  4. ammboi.blogspot says:

    @MdHafiz – hehehe…biasala tu bro… ganggu betol mlm pertama kan kalo mcm kes ni…

  5. aiman says:

    haha..mcm2.

  6. aiman says:

    haha..mcm2.

Leave a Reply

Your email address will not be published.