KLServer

KENAPA MEREKA SUKA BUAT MAKSIAT DALAM TANDAS? | MESTI BACA

| 18/06/2011
Masa : 8.30 Pagi
Tempat : Kelas Tkn 6 Melur
Situasi : Pelajaran Bahasa Melayu. Cikgu Sahab meminta pelajar menghuraikan pendapat dan pandangan masing-masing mengenai tajuk “Kenapa Remaja Melakukan Maksiat Dalam Tandas Awam”

Sharifah Aina Binti Jeffry Anas : pada pendapat saya, remaja yang sanggup melakukan maksiat dalam tandas adalah dari kalangan mereka yang tidak berkemampuan menyewa bilik hotel.
Zakaria Bin Mohammad Khuzairi : Saya tidak bersetuju kerana ada diantara mereka yang datang dari golongan berkemampuan tetapi masih melakukan perkara sedemikian.
Khairil Osman Bin Abd. Rahman : Menurut firasat saya, remaja tersebut berada dalam keadaan kelam kabut. Tak sempat cari hotel. Dan sebab utama yang lain, mereka buta tentang agama.
Sofri Sufian Bin Ahmad Azlan : Saya tidak bersetuju bahawa pelajar tersebut buta tentang agama.
Khairil Osman Bin Abd. Rahman : Kenapa pulak? bukankah umat yang melakukan maksiat sebegini sebenarnya tidak tahu atau tidak menghayati pendidikan agama?
Cikgu Sahab : ( bertanya kepada Sofri Sufian Bin Ahmad Azlan) Mengapa kamu tidak bersetuju dengan pendapat Khairil Osman Bin Abd. Rahman?
Sofri Sufian Bin Ahmad Azlan : Sebenarnya mereka amat arif dengan agama. Sebab mereka tahu yang malaikat TIDAK akan masuk tandas. Oleh itu, jika mereka melakukan maksiat dalam tandas, malaikat tidak dapat menulis amalan buruk yang mereka lakukan.
Cikgu Sahab : ?!!
Sumber : SINI | SINI

Tags: , , , , ,

Category: Lawak Petang

Comments (18)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. MagikaKotak says:

    tgk dari pic tu,mcm video anak cina skolah lama aku ja ritu.. buat malu skolah ja..dok 'romen' dlm toilet..zzz

  2. Makbed says:

    BETOLBETOLBETOLL!!!!

  3. apik pehe says:

    uihh..pemikiran yang kedepan sangat tu ..huhu

  4. Haw says:

    nama pun tandas.. tempat kotor & sesuai sangat utk aktiviti kotor

  5. ammboi.blogspot says:

    @MagikaKotakhehehe..yeke…dasat tu….

  6. ammboi.blogspot says:

    @Makbedbetol apa tu bro? romen dlm toilet?

  7. ammboi.blogspot says:

    @apik pehehahahaha..tu yg masalahnya tu.. ada ke diorang boleh faham mcm tu pulak.. sekadar lawak jer…

  8. ammboi.blogspot says:

    @Hawtandas tu dah kotor Haw, diorang tu yg lagik kotor…

  9. sop says:

    Huhhu, pernah terbaca ttg perkara ini. Walaupun lawak tp ada mesej sebaliknya

  10. MagikaKotak says:

    ni yg dekat skolah menengah perlis ni..anak cikgu salah sorang dari depa..

  11. Ringgo says:

    walaupun menda lawak tapi murid2 ni memang pandai cari jawapan , alasan & tempat ..
    maknanya depa lg advance dalam pembelajaran ..

  12. khairil says:

    apa nak jadi dengan orang islam sekarang ye…

  13. Terbelog says:

    maksiat ni mana2 boleh dilepaskan…walaupun dalam toilet …..:0