PENERIMA BANTUAN JKM E-KASIH LAYAK TERIMA BANTUAN RAKYAT 1MALAYSIA (BR1M)

| 12/12/2011 | 25 Comments

PENERIMA BANTUAN JKM E-KASIH LAYAK TERIMA BANTUAN RAKYAT 1MALAYSIA (BR1M) | Menteri Kewangan Kedua Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah Isnin menjelaskan bahawa penerima bantuan di bawah Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) layak menerima Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M). Di dalam satu kenyataan di sini Ahmad Husni berkata mereka perlu memohon bantuan RM500 itu dengan mengisi borang yang disediakan.

“Untuk makluman, mereka yang berada di dalam senarai e-Kasih adalah secara automatik layak untuk menerima BR1M,” katanya.

DOWNLOAD BORANG BANTUAN RAKYAT 1MALAYSIA (BR1M) SINI

Ahmad Husni turut melahirkan rasa amat kesal dengan kesilapan fakta dan laporan berita mengenai bantuan itu yang disiarkan oleh media tempatan hari ini. Sehubungan itu Ahmad Husni berkata media tersebut telah diminta membuat pembetulan dan menyiarkan laporan yang tepat untuk mengelakkan rakyat keliru mengenai proses sebenar permohonan dan pendaftaran BR1M. Petikan : BERNAMA


Tags: , , , , , , , , , ,

Category: INFO SEMASA

Comments (25)

Trackback URL | Comments RSS Feed

Sites That Link to this Post

  1. fifa 15 app windows phone | 13/08/2015
  1. sundra rajoo a/l veloo says:

    saya telah kemukakan permohonan BR1M pada bulan disember 2011 tetapi belum saya terima
    balasan daripada pihak BR1M. butiran adalah saperti ini:

    Nama : SUNDRA RAJOO A/L VELOO

    K/P : 471220-07-5081

    Alamat : 12,Solok Semilang,Taman Semilang,13700 Seberang Perai,Pulau Pinang.

  2. sundra rajoo a/l veloo says:

    Sila beritahu kepada saya maklum balas berkenaan dengan bantuan BR1M kerana sehingga
    tarikh ini saya belum terima surat atau bocer daripada BR1M.

    Harap maaf dan terima kasih.

  3. nor rihan says:

    Suami saya ada mohon e kasih. Lepas ada pihak dari e kasih datang ke rumah. Tapi waktu itu saya dan suami tiada di rumah cuma anak saya saja yg ada. Selepas itu tiadz maklum balas lagi. Apa perlu saya buat?

  4. belia malaysia says:

    mengapa senrai yang layak menerima tak dipaparkan secara online?kan lebih mudah untuk membuat semakan..

  5. Neermala A\p Magepan says:

    Saya belum terima apa-apa surat pun sedangkan kawan saya dapat surat, kenapa saya belum dapat surat?

    • ammboi says:

      Sabar, mungkin belum masa puan lagi. Namun jika puan perlukan maklumat lanjut silalah berkunjung ke kaunter LHDN berdekatan.

      • Dian Fitree Bin Zakaria says:

        Saya adalah penerima bantuan sewa rumah e-kasih. Selepas 4 tahun tidak lagi mendapat bantuan. Adakah saya masih lagi dalam senarai penerima bantuan sewa rumah atau tidak. Atau pihak JPM tidak dapat menghubungi saya kerana sudah tidak menggunakan no tel lama. Saya mohon pihak JPM menghubungi saya di talian 0163267443 untuk pegesahan status saya sebagai penerima bantuan rumah sewa. Terima kasih.

  6. faiz says:

    sesiapa yang sudah berdaftar di bawah e-kasih di negeri selangor dan kedah. boleh call saya di 0173018265

  7. Anonymous says:

    sy nk thu mcna dngn permohonan sy melaka

  8. shoib bin hamzah says:

    Saya nk tanya saya oku …saya ada bantuan e kasih ke. 811206016737

  9. Roslind ak Gunong says:

    Suami saya ada mohon bantuan ekasih,(David Anak John Jipun)..sampai skrang belum ada respond lagi..dapat cek kah layak atau tidak..

  10. Roslind ak Gunong says:

    840913135949,dah daftar ekasih,mau tahu apa bantuan dr ekasih..

  11. 01116908458 says:

    Saya Hadi bin baharom ada lagi atau tidak nama saya sebagai penerima sumbangan brim untuk rumah sewa,,,bila bayaran akan di buat biasanya dah dibayar bulan 7 ni tk ada lagi,,,tu aja wasalam,,,,,,

  12. MUHAMAD ALIIMRAN BIN ISMAIL says:

    Aslammualaikum..sya nk tanya,saya dh daftar e-kasih,tapi sya xpnah pun dapat duit bantuan e-kasih yg rm 500 tu..area kedah,daerah baling sya daftar..apa2 col sya ni nombor sya,035931462…

  13. MONNA AHMAD says:

    Saya ada mohon e kasih bagi phak emak saya(warga Emas) Pagi tadi 07-10-2016 ada pihak dari e kasih datang ke rumah . Tapi waktu itu saya dah keluar kerja dan suami saya ada di rumah tapi suami saya tidak begitu pasti yang datang itu adalah wakil dari E kaseh.Wakil E kaseh ada meminta datang ke Bangunan Tabung Haji tingkat 9 (Ipoh Perak).Masalah nya adakah saya nak bawa emak saya untuk ke sana,sedang kan mak saya memang tak boleh jalan terlalu lama. Apa perlu saya buat? no kad pengenalan emak saya :290802085180

    reply

  14. saya ingin memohon bantuan e-kasih untuk ibu tunggal

  15. saya seorng ibu tunggal menyara anak dua orang yg masih dalam tanggungan seorang akan menuntut kepangajian tinggi dan seorang tercicir kerana tak ada kemampuan juga ada empat orang cucu d bawa jagaan saya yang dua bersekolah dan dua orang yhg masih kecil ibunya
    tak berkerja kerana menjaga anak kecil, sya mohon bantuan kerana kemampuan untuk mempersekolah kan anak-anak ini rasanya tidak cukup memandang kan kos sara hidup yang tinggi,kalau dapat bantuan mungkin mereka dapat meneruskan sekolah,saya mohon bantuan ibu tunggal kerana ingin kan anak saya dan cucu saya akan terus dapat belajar sehingga kepengajain tinggi

  16. mastiah mahjen says:

    Assalamualaikum…saya salah seorang pemohon bantuan e-Kasih ingin meminta bantuan rumah. saya ada 6 orang anak.2skh menengah 2 skh rendah.2 org lagi belum skh .Salah seorang anak saya sekarang ini ada masalah jantung berlubang dan bengkak jantung dan sekarang kami tak mampu nak bayar rumah sewa.saya harap tuan blh membantu kami sekeluarga ,tuan blh hubungi saya 01131795176 atau 0145237569.kpg batu gajah , Kelantan.

  17. fiza says:

    aѕѕalaмυalaιĸυм, ѕaya nĸ тanya вιla elaυn oĸυ ѕy nĸ мaѕυĸ ye?dengan dυιт вanтυan ĸewangan вυlanan….,ѕy aмaт мeмerlυĸan ѕangaт2….

  18. Wahab says:

    Saya Wahab no ic 691107075105 tak ada maklum balas dari e kasih sudah daftar 2 th

  19. Zack says:

    Mcm mna sy nk mohon e kasih..sbb sy tggal menupang rumah mak mertua dh 8tahun..ank dh ada 4org

  20. nur hafizah says:

    assalamualaikum
    encik sy nur hafizah. saya daftar ekasih atas nama bekas suami saya..dulu kami masih suami isteri tapi pada tahun 2015 kami sudah bercerai
    tapi masih nama dia..saya tidak boleh kemaskini secara online sebab status saya AIR
    anak anak dibawah jagaab saya. bekas suami saya tidak memberi nafkah untuk anak anak sejak kami bercerai. dan sekarang saya berhenti kerja sebab anak bongsu saya selalu demam panas kena sawan tarik. anak sulung saya asma mengunakan 2pam. saya juga asma yang menggunakan 2pam.

    macam mana saya nk kemaskini ekasih saya… di mana saya perlu buat rujukan saya tinggal menumpang rumah keluarga…di bandar kota bharu..saya daftar ekasih haritu pun di kota bharu.

    870129-10-5460
    nur hafizah

  21. nur hafizah says:

    tolong hubungi saya nur hafizah 0145354867 mengenai ekasih saya itu.trm kasih

Leave a Reply

Your email address will not be published.