KLServer

JADUAL GAJI BARU SSM 2012

| 14/03/2012

Semua sibuk mencari Jadual Gaji Baru SSM 2012 selepas pengumuman Perdana Menteri pada 8 Mac 2012 yang lepas. Ammboi pun tercari-cari juga namun yang sebenar belum lagi keluar dan Jadual Gaji Matriks Baru SSM 2012 yang ada ini cuma gambaran sahaja.

Untuk makluman, pengumuman Perdana Menteri semasa Perhimpunan Khas Penjawat Awam Bersama Perdana Menteri yang lepas adalah kenaikan gaji 7-13 peratus dan Kenaikan Gaji Tahunan (KGT) untuk kakitangan awam sebanyak RM80 hingga RM320 setahun. Di bawah adalah detail draft jadual sifir kiraan gaji (semuanya hanya gambaran, manakala matriks sebenar belum dikeluarkan JPA). Jadi sama-sama tunggu yer.

Selamat Mengira Gaji Yer! Ada Lebih Tu Ingat-Ingatlah Pada Ammboi.

DOWNLOAD PEKELILING GAJI BARU SSM 2012 DISINI – UPDATED 30 MAC 2012


Tags: , , , , , , , ,

Category: Info Kakitangan Awam

Comments (22)

Trackback URL | Comments RSS Feed

Sites That Link to this Post

  1. Jadual Gaji Baru SSM 2012 | wootmedia.MY | 19/03/2012
  2. Jadual Gaji Baru SSM 2012 | Faizal Fredley | Diari Network Lelaki | 23/03/2012
  1. me says:

    Gred gaji 29 takde ke hehhe, yg atas sekali tu gred berapa tu?

  2. mrs.yie says:

    ambik sumber deh walaupun lambat..huhu

  3. AKU says:

    bertambahnya gaji…pakat tambah2 lah zakat yer.

  4. MAT KEDAH says:

    Kenapa tuan blog MEMBUANG/DELETE link asal PADA JADUAL TERSEBUT???

  5. ABU YAZID says:

    Macamana gaji untuk peringkat P2 atau P3 serta kadar kenaikan gaji tahunan masing-masing?

  6. kepunan says:

    jadual tidak betul. Yang betul ialah pelarasan 13% saja. KGT adalah hasil pelarasan dan bukannya telah ditetapkan.

  7. kepunan says:

    Logiknya, apabila gaji dinaikkan sebanyak 13%, maka kenaikan gaji tahunan juga naik (13%), secara metamatik. Kalau gred n17 pada p1t1 gaji sebelum pelarasan adalah rm820. selepas pelarasan gajinya menjadi rm926. Manakala n17 pada p1t2 akan berubah dari rm870 kepada rm983. Maka kenaikan gaji tahunan selepas pelarasan ialah rm983-rm926=rm57 Apa akan berlaku jika kenaikan gaji tahunan n17 ditetapkan pada rm95? Dua pekerja A dan B masing-masing pada p1t1 dan p1t2 pada tahun ini. jika pekerja A naik gagi tahun depan pada tangga p1t2 dengan kenaikan rm95 maka gajinya ialah =rm926 + rm95 = rm1020. Jumlah ini lebih tinggi dari gaji pekerja B pada p1t2 tahun ini. Tak adilkan.

  8. umi ainul says:

    kenaikan gaji hanya utk gaji pokok atau elaun yang lain?

  9. syukur says:

    tuan2 dan puan.syukur pada yang Esa..rezeki masing2

  10. cek says:

    rasa macam jadual atas xberapa kena..kgt maknanya beza antara T1 dgn T2 dan seterusnya..klu tgk perbezaan antara tangga selepas naik 13% memang xkena dan xsama dengan yang kgt tahun-tahun tu..jawatan yang sama, skim yang sama yang sama tapi tak sama jadual gaji..silap2 guna jadual yang sbpa then lepas kenaikan 13% amik yang terhampir or bracketing yg dulu tu diguna pakai balik..logik tak???

  11. cek says:

    contoh untuk gred 41 kgt 225:

    T1 : 1695.85 + 13% = 1916.31
    T2 : 1786.30 + 13% = 2018.52
    T3 : 1876.75 + 13% = 2120.73

    so beza 102.21 sedangkan sepatutnya kgt 225 (sbpa)

    klu jadual sebaris sbpa :
    T1 1935
    T2 2160
    T3 2385

    logik tak kalau amik yang terhampir…ini bermakna untuk yg pemegang gaji di T2 dan T3 skim lama akan berkongsi gaji yang sama setelah kenaikan 13%..tu pun kalau dikira amik yang terhampir…

    heh heh..sekadar bayangan pembayang…ape2 hal pun tunggu je ler pekeliling jadual gaji baru dari jpa…selamat beramal..

  12. Bujang Senang says:

    Mana Gred 22 dan dah lama,8 thn tak naik2 gaji,

  13. cikgunabil says:

    bersyukurlah…