Tinggal beberapa hari saja lagi, maka genaplah sebulan pesawat MH370 hilang tanpa dikesan. Usaha mencari dan mengesan pesawat milik Malaysia Airlines itu kini disertai lebih 20 negara dengan menggunakan kelengkapan tentera yang canggih negara masing-masing namun masih juga tidak dapat menemui pesawat berkenaan.

Kini jelas, secanggih mana pun teknologi manusia, tidak dapat jua melawan kuasa Allah yang mengkehendaki sesuatu perkara itu berlaku. Maka kita berserahlah kepadaNya untuk membantu kita mencari pesawat yang hilang berkenaan.

Tatkala negara masih lagi sedih akan kehilangan pesawat MAS itu, ada juga pihak penerbangan lain yang menangguk di air yang keruh. Jika sebelum ini, mereka berperang mengenai iklan makanan, gara-gara kritikan nasi lemak telanjang Chef Wan, hari ini mereka semakin melampau-lampau pula.

Sekeping gambar keratan iklan milik AirAsia:

airasia sindir pesawat mh370 hilang

Pilot training in AirAsia is continuous and very thorough. Rest assured that your Captain is well prepared to ensure your plane will never get lost. Have a safe flight!

Melampau bukan? Dah macam kebudak-budakan. Iklan AirAsia kalau tak sindir MAS memang tak sah. Akibatnya ramai yang mengencam tindakan AirAsia menerbitkan iklan tersebut.

Tak tahu apa motif AirAsia menangguk air keruh di saat ini. Sudahlah senior pilot AirAsia buat hal dengan mendakwa kerajaan sembunyikan maklumat dari orang awam mengenai MH370 dan akibatnya digantung tugas. Dan sekarang iklan berunsur sindiran tak kena pada masanya pula?

AirAsia jangan terlalu berlagak bagus. Kejadian di Hanoi, Vietnam tidak akan pernah dilupakan oleh rakyat Malaysia di mana AirAsia dengan tidak berhati perutnya melarang seorang ibu dan anaknya yang hanya mempunyai kesan chicken pox dari menaiki penerbangan AirAsia kembali ke Malaysia walaupun mereka memiliki surat pengesahan dari doktor yang anak mereka sudah sembuh dan tidak membahayakan penumpang yang lain.

Disaat itulah MAS tampil membantu ibu dan anak tersebut dari tempat tinggal hinggalah mereka kembali ke Malaysia dengan selamat. Mana AirAsia? CEO AirAsia hanya meminta maaf dan nafi tidak beri bantuan. Di waktu ini, tiada sesiapa pun yang nak melihat dan menilai kebaikan yang dilakukan oleh MAS.

Apa pun, tindakan AirAsia yang semakin hari semakin melampau ini patut diberikan pengajaran. Jangan berasa hebat sangat bilamana merasakan diri mereka menjadi pilihan rakyat yang kononnya boleh memberikan harga penerbangan ke mana-mana destinasi dengan harga murah. Adakalanya harga murah yang diberikan itu tidak menjamin kualiti perkhidmatan yang bagus. (mymediahubonline)


Penulis: ammboi

Cuba Menjadikan AMMBOI DOT COM Sebagai Laman Blog Perkongsian Pelbagai Maklumat Untuk Tatapan Bersama. Sudi-Sudikanlah Follow Dan Like Page Rakan Ammboi Untuk Mengikuti Perkembangan Isu Semasa Yang Terkini Lagi Terbaik Dari AMMBOI DOT COM! [Info Mungkin Dipetik Dari Beberapa Sumber Yang Dinyatakan | Sebarang Masalah Hubungi : [email protected]]

Tinggalkan Komen!


Langgan Info Kami

Berkaitan


.